Amerikans fotboll och PAT's PIZZA

Hej hopp! :)

Fredagen borjade som vanligt med skola, men schemat var jattekonstigt, dom lektionerna som vi har i slutet av dagen var  pa morgonen och vissa lektioner vara bara 20 min langa. Sista timmen av skoldagen spenderades i Aulan eftersom det at HOMECOMING den har helgen, sa alla ar klasser dvs Freshemn, Sophmore, juniors och Seniors hade varsin horna i Aulan som dom hade dekorerat. Vi, the seniors, vi hade en HIPPIE horna, den va ganska cool! Saa i Aulan upptrada Cheerleaders, bandet spelade och eftersom det varit olika teman under hela veckan: mandag var pyjamas dag, tisdag klassfarg ( vi hade batik), onsdag kla ut sig till sin ars-tid sa vi var hippies, torsdag jeans och t-shirt dag och fredag var school spirit day vilket betyder att man klar sig i skolans farger (lila och vit) och da pa nagot satt matte dom vilken klass som hade haft mest elever som klatt sig efter dagens tema, alla klasser vann typ varsin och sen hade vi aven samlat in pengar till en organization som heter MANNA och the seniors hade samlat in mest pengar! :)

Sa Aulan var kul men annorlunda! Och for er som inte vet vad HOMECOMING ar: I dag lordag, sa ar det forst "tailgating party" da 20 bilar som blivit dekorerade fylls med mat och man gar runt och dom spelad musik och man ater, sen borjar den amerikanska fotbollsmatchen och alla hejar osv sen efter matchen ar det en dans pa skolan! :) Sa ikvall blir det HOMECOMING, det ska bli kul!

Men tillbaks till gardagen, efter skolan hade Kaila nagot mote sa Dayle en kompis skjusade "hem" mig och pavagen ham kopte han kaffe+varmchoklad!
Val hemma chillade Dayle och Sam ( sonen i familjen) och jag ringde hem pa Skype och pratade forst med Marika, sen vilket var en overraskning med moster Lisa, sen med mamma och pappa! Det var kul! :D Och efter det pratade jag aven med farmor och farfar!

Pa kvallen skulle Jeff (styvpappan) s pappa som inte lever langre hyllas pa en Americans fotbolls match for att han varit tranare dar, sa hela Jeffs familj dvs. mamma, bror, syster och deras familjer for dit och jag och Kate ( mamman till sam och kaila) foljde med. Sa kvallen borjade med fotbolls matchen och det var sjukt kallt, jag var med jeffs brors dotter Kayla och hennes kompis Sam, dom var jatte trevliga och snalla, som ville hanga med mig :p Sen just innan matchen slutade akte vi tre till PATS pizza, dar alla skulle traffas och kaka sen, och vi bestallde varsin pizza och jag tog peparoni, salami och jelapeni, mums! Sen kom Kaylas pappa ner och aven Jeff for att kolla vars vi var (dom var i roda rummer pa pats pizza som var bokat for kvallen at dom) och Kaylas pappa David bjods oss tre pa pizzan, tack!

Sen gick aven vi upp till roda rummet och chillade och at chokladkaka till efterratt, det var gott!

Det var en riktigt trevlig kvall och bade Kayla och Sam gar pa Bapst, som jag! :)

Nu ska jag gora nagot annat vet ej vad man vi se val, hah!

Puss och Kram!

Den har bilden ar fran min andra dag har, pa slakttraffen!

/// Carro


Kommentarer
Postat av: momarorikoka

haha vad snygga rosa solglasögon hon har hängandes på tröjan

2008-10-04 @ 15:46:28
URL: http://mkollbergg.blogg.se/
Postat av: Amanda

va snygg du e!! :D va roligt du verkar ha men du måste fortfarande komma hem såvi också får ngt roligt!

2008-10-06 @ 19:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0