Skolan har borjat!!!

Hej hopp allihop! :)

Har just kakat middag na vegitariska biffar/hamburgre med ris, mums!
Nu har jag satt mig vid datan for att plugga, har en biologi uppgift till mandag och journalism uppgift tills imorgon, ska intervju en tjej i klassen sa jag maste skriva fragor tills imorgon!

Skolan borjade forra onsdagen, det var for forsta ars-elever, utbytesstudenter och dom som bytt skola. Det var meningen att bara jag skulle aka in den dagen eftersom dettar ar Sams softmore year och Kailas senior year, men nar vi var in pa skolan tidigare for att gora mitt schema fragade dom Kaila om hon ville hjalpa till, och hon sa ja!

Sa onsdag morgon blev vi vakta 5.00, vi gick ner och satte oss i soffan i typ en halvtimme, sen kakade vi frukost och gjorde oss iordning. 6.30 kom the schoolbus och hamtade upp oss :)
Nar vi kom till skolan samlades alla i Aulan for att hora pa rektorn och en annan man prata, beratta lite om skolan osv.
Sen nar dom var klara skulle vi folja varat schema, sa man var cirka 10-15 min pa varje lektion och sedan ringde klockan och man skulle vidare till nasta lektion. Man fick traffa lararna som berattade lite om sig sjalva och om kursen.

Sen klockan 11 samlades alla i Aulan och alla forsta ars elever blev indelade i lag och gick till nagon park for att kaka lunch och tavla. Vi andra som var kvar dvs. utbytesstudenter och dom som byt skola fick forsta smorgas glassar och sen fick vi mackor fran Subway, believe it or not!!! Det var riktigt gott, sen fick vi aven chips, ostbagar och vatten!
Efter det berattade vi lite om oss sjalva och sen gick vi vidare till en park for att leka! Det var ganska kul och jag fick ju traffa dom andra utbytesstudenterna, det var 3 fran tyskland och 1 fran italien.

Sen pa torsdagen borjade skolan for alla elever och det borjad i aulan igen, och alla utbytesstudenter var tvugna att stalla sig upp, lite pinsamt! :p Sen blev det lektioner som var cirka 35 min och vi gick mest igenom kursen, regler osv.

Och resten av dagarna har varit vanliga skoldagar!

I lordags hade Kaila Cross Country tavling (dvs. spring tavling) med John Bapst cross country team, det var nagonstans vid kusten och det var jatte varmt och tog flera timmar men vid 2 tiden sa akte Jag, Kaila, Jeff och Kate till Bar Harbor, det ar kusten, det var riktigt fint dar men vi hann bara ata lunch och korde runt lite och tog efterratt som kallades Habor bar, typ 2 chocolate chip cookies och mellan dom var det glass och allt det var doppat i choklad, var sjukt gott! Sen korde vi tvart forbi University of the Atlantic och sedan akte vi tillbaks till Orrington och hamtade upp Sam. Sen for vi forbi Mimi och Buppa ( deras mormor och morfar) och visade dom lite kort vi tagit osv sen akte vi vidare till min forsta Football game ( amerikansk fotboll) det var ratt kul och ser framemot att ga pa fler matcher!!

Var ledig i mandag men nu har skolan borjat igen, men snart ar det helg!!! :)

Hoppas alla har det bra dar hemma, saknar er!!

ps. Tack sotaste lillasyster for att du fixade designen pa min blogg <33 ds.

/ Caroline

Kommentarer
Postat av: momarorikoka

värsta typiskt allt är med klockor som ringer när lektionen är slut, schoolbus, amerikans fotball!

2008-09-04 @ 07:27:31
URL: http://mkollbergg.blogg.se/
Postat av: Amanda

åå va skojj de låter!! Du lever värsta amerikanska high school livet jue!! mkt exotiskt hahahah



bsniYwSaWg" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=bsniYwSaWg

du??? hahahah

2008-09-04 @ 13:15:10
URL: http://dropit.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0